Cursus Boerderijbehoud

Geplaatst 28 okt. 2012 10:24 door Admin Stichting Sallands Erfgoed   [ 10 mrt. 2013 11:39 bijgewerkt ]
De meeste eigenaren en bewoners van boerderijen zijn trots op hun bezit en hebben een sterke band met boerderij en omgeving. Een trots bezit, maar ook een verantwoordelijkheid. Het is niet altijd eenvoudig om boerderij en erf te onderhouden of aan te passen aan de huidige wensen zonder afbreuk te doen aan de historie van gebouwen en erf. De Cursus Boerderijbehoud kan u helpen bij uw zoektocht naar dejuiste kennis van cultuurhistorische, streekeigen en technischeaspecten om uw wensen ten aanzien van uw boerderij te verwezenlijken.

Deze praktische cursus richt zich op eigenaren en bewoners van boerderijen en geeft informatie over de cultuurhistorische waarde van de boerderij, technische ondersteuning bij het opknappen, herstellen of opnieuw inrichten van de boerderij, tijdig en juist onderhoud van de boerderij waardoor onnodig dure en ingrijpende renovaties voorkomen kunnen worden en de procedures en financiële mogelijkheden bij het opknappen van boerderij en erf.

Deze cursus wordt op dit moment gegeven, u kunt zich niet meer opgeven!