Sallands Erfgoed bij opening boerderijwinkel Heeten

Geplaatst 14 mrt. 2013 08:58 door Admin Stichting Sallands Erfgoed   [ 14 mrt. 2013 08:59 bijgewerkt ]

Wij zijn zaterdag 16 maart te vinden bij de opening van landwinkel "de Maathoeve", Witteveensweg 23 in Heeten. Er wordt een kleine markt georganiseerd met producten uit de streek.

Er worden proeverijen verzorgd door keurslager harmsen (balkenbrij,kookworst, grilworst, leverworst), Pipaporc (braadworst), bakker Effing (houtovengestookte broodproducten), boerenijs OANS (ijs), winkel de Maathoeve (cake, kaas), Appeven (landwinkelsap). Dit gesponsord door de leveranciers en de Maathoeve. Daarnaast word er koffie verkocht met het witteveentje(taartje).

Verder aanwezig zijn;  antieke trekkers, knuffelweide, Scouting Heeten (broodjes bakken, bijenhotel bouwen), pony rijden, (kunst)koemelken, kraampje met brocante, Paardemelkproducten, Zozijn met door de bewoners zelfgemaakte keramiek,Historische werkgroep Heeten en wij van Stichting Sallands Erfgoed.

Tijdens de markt vindt om 12.00 uur de officiele opening plaats met het bakken van een Maatmannetje  bij Bakker Ben.